Munter elegance for enhver pris – det er grundstenen i Lacoste. Her finder du et brand med en historie, der trækker tråde tilbage til sportens verden, hvor udtrykket ”koste hvad det vil” er uundgåeligt. Denne vindermentalitet er videreført hos dette tøjmærke, hvor kvalitet, funktionalitet og stilrent design er i højsædet.

De fleste mennesker har nok hørt om Lacoste og kender dem især for deres herretøj. De laver dog også kollektioner til kvinder og børn og sælger tøj og sko til hele verden. Herretøjet har de i udpræget grad haft mulighed for at finpudse, siden deres første polo så dagens lys i 1930’erne. De er kendt i hele verden for deres krokodille-logo – men ved du, hvor det stammer fra? Den historie får du her.

Det vidste du måske ikke om Lacoste

Tøjmærket kan dateres tilbage til 1933, hvor René Lacoste grundlagde virksomheden. Men historien om krokodillen går endnu længere tilbage. I 1921 vandt René sin første tennisturnering som blot 17-årig og fik tilnavnet ”Krokodillen”. Han bad sin ven Robert George om at designe et logo til ham, og i 1926 bar han for første gang dette krokodille-logo på sin spillertrøje.

Det blev begyndelsen på eventyret, og i dag har tøjmærket mange års erfaring inden for modebranchen. I starten var fokus at skabe moderne og elegant sportstøj til tennisspillere, hvilket jo giver god mening, når man kender udgangspunktet. Faktisk har fokus ikke ændret sig, men målgruppen har udvidet sig. I dag er det ikke kun sportsfolk, der går med dette tøj, men alle der sætter pris på lækkert og afslappet design i god kvalitet.

Utraditionelt og modigt brand

Lacoste skiller sig på mange måder ud som tøjmærke. De har især slået deres status som et unikt brand fast efter at have været en del af et projekt, hvor de producerede en reklamefilm med titlen ”The Big Leap”, som handler om et metaforisk spring ud i det ukendte. Den blev offentliggjort i forbindelse med Vinter OL i Sochi i Rusland i januar 2014. Den viser på fineste vis, at dette brand er modigt og utraditionelt og tør satse alt, ’koste hvad det vil’, og de opfordrer deres tilhængere til det samme.